Overseas Business Costs and Firm Export Performance - Les Coûts De Faire Des Affaires Outre‐Mer Et La Performance De La Firme À L'Exportation
31 Pages Posted: 5 May 2020
Date Written: May/mai 2008
Abstract
The recent microeconomic literature on international trade has highlighted the importance of firm characteristics and trade costs for exports. This study provides evidence on one type of those costs, the costs of doing business overseas, from a theoretical and empirical perspective. Controlling for firm‐ and industry‐level covariates, we find that improvements in the business environment of foreign countries lead to an increase in the export intensity of exporters in the UK manufacturing sector and additional export market entry. Further investigation suggests that important determinants of foreign business costs include factors relating to legal structure, property rights, and business regulation.
La littérature micro‐économique sur le commerce international a souligné l'importance des caractéristiques de la firme et des coûts de transaction pour expliquer la performance à l'exportation. Ce mémoire fournit de l'information sur l'un de ces coûts de transaction – les coûts de faire des affaires outre‐mer – dans une perspective théorique et empirique. Normalisant pour les co‐variations au niveau de la firme et de l'industrie, on découvre que les améliorations dans le monde des affaires des pays étrangers tendent à faire croître l'intensité des exportations des exportateurs du secteur manufacturier au Royaume Uni, et à assurer une entrée additionnelle sur le marché d'exportation. Il appert que les déterminants les plus importants du coût de faire des affaires à l'étranger sont des facteurs reliés à la structure légale, aux droits de propriété, et à la régulation publique du monde des affaires.
JEL Classification: D24, F14, F23
Suggested Citation: Suggested Citation